יום שלישי, 10 באפריל 2012

Made in Israel: EC pedals

EC pedals

את חברת הפדאלים EC pedals הכרתי למעשה כאשר ראיינתי את אלדר כהן על הציוד שלו ושל להקתו המצויינת - FeelAbout, שכרגע חזרו מסיבוב הופעות בחו"ל וכבר עובדים על אלבום שני. אלדר, גיטריסט הלהקה, ציין שיש לו חברת פדאלים ושרוב הפדאלבורד מורכב מהם. כמעט שנה אחרי זה - הנה אנחנו נפגשים שוב לדסקס על החברה.

איך התחיל הרעיון להתחיל לבנות פדאלים?

"מגיל קטן חוץ מלנגן תמיד התעסקתי באלקטרוניקה, לאט לאט ניסיתי לשלב בין שני העולמות הללו ובניית אפקטים נראה לי החיבור הטוב ביותר."


איך הופכים תחביב לעסק?

"בגדול צריך להתנסות עם דברים, לראות שיש שוק למוצר שאתה רוצה למכור ולבדוק כיצד אתה יכול להיות שונה מאחרים כדי שבאמת העסק יחזיק ולא יהפוך ל"סתם עוד חברה". בעסק יש מלא הוצאות ומלא זמן שצריך להשקיע (במיוחד בהתחלה)."

חדר העבודה.

את העסק פתח רשמית ב-2011. שם החברה מורכב מראשי תיבות של שמו - EC. "החברה כולה מבוססת על עקרונות של איכות גבוהה. כל החלקים בפדאלים הם בעיקר מארה"ב ובגרמניה. הבנייה היא עבודת-יד והפדאלים מיוצרים בסטוקים קטנים, כך שההשקעה הרבה היא החל מהעיצוב ועד לרמת הרכיב."
"מבחינה מכנית הפדאלים בנויים בשילוב של בנייה מודרנית (קבלי טאנטלום פוליאסטר יקרים, high pref IC’s ורכיבי SMT) ומצד שני יש הרבה אלמנטים של בנייה שהיא יותר וינטאג' – הפוטנציומטרים לא מולחמים ישירות למעגל אלא מולחמים ידנית ומחוברים לקופסא בלבד, ממש כמו במגברי בוטיק יקרים, בניה שדומה מאוד לעבודות של מסה בוגי."

תמיד טוב להרים מכסה מנוע.

"כל פדאל נבדק עם ציוד בדיקה איכותי ומקצועי כדי להבטיח שכל פדאל ישמע בדיוק אותו דבר, יש לנו במעבדה spectrum analyzers ו signal generators שבעזרתם אנחנו יכולים להיות בטוחים במוצר כבר משלב הפיתוח ולא רק על ידי שמיעה בלבד."

שששש, מתכננים פה.

נכון לעכשיו, מספר אלדר כהן, "העסק עוד חדש וכבר מתפתח לארצות רבות.המוצרים של EC pedals נמכרים ב-3 רשתות בארה"ב, איטליה, אוסטרליה, אנגליה וב-4 רשתות ביפן."

איזה ציוד מוזיקלי בתחום שאתה מתעסק בו הוא מבחינתך פנטזיה רטובה? יש מוצר ספציפי כזה?

"מאוד נמשך למגברי מנורות ואני מאמין שיום יבוא ואני אכנס לתחום. קשה לפתוח חברה של מגברים בישראל בגלל הקהל המצומצם ואם חושבים על ייצוא אז מדובר על הוצאות מטורפות גם לספקים בגלל שאנחנו מישראל (חשמל, הובלה וכו').
עוד דבר שמתפתח בשנים האחרונות זה בעיקר לופרים חכמים, המאפשרים להפעיל כמה פדאלים בלחיצה אחת ולקבוע תוכניות תוך שמירה על סיגנל אנלוגי בלבד. זה משהו מאוד חכם ועכשווי."


הפדאלים עצמם, יש לציין, נעים להם בטווח הדרייב-פאז-קומפרסור, כך שפדאלי מודולציה זה לא התחום של EC pedals (כרגע לפחות). העיצוב שלהם מרשים מאוד, וניכר שהושקע בכל אחד מהם מחשבה רבה. לטעמי לפחות, על-פי דגימות יוטיוב, הסאונד של הפדאלים מאוד ספציפי ולא סטנדרטי. אבל כאמור, לא נראה שסטנדרטי זה משהו ש-EC pedals מכוונים אליו.


מי מעצב את הפדאלים?

"כל העיצוב נעשה על-ידי, החל מאתר האינטרנט של החברה, עיצוב הפדאלים, עיצוב המעגלים המודפסים ותכנון המוצר."

האם יש אומנים מוכרים שמשתמשים בציוד שאתה בונה? מי הם?

"אנחנו כרגע בעיצומו של ליהוק אומנים מהארץ ומחו"ל שמוכנים לקחת חלק ולהיות חלק מהמשפחה המצומצמת שלנו, כל נגן מקצועי שעונה לדרישות מוזמן לשלוח לנו מייל ונבדוק את הנושא."

האם הפדאלים משווקים בארץ? אם כן, איפה?

"הפדאלים נמכרו ברעש געש עד לסגירתה, כעת ניתן לרכוש ישירות מאיתנו."

מה מבחינתך רגע השיא של EC pedals עד כה?

"בקרוב נקבל כתבה במגזין העולמי Total Guitar Magazine, שזה מבחינתי משהו לא מובן מאליו, תמיד הייתי מסתכל במגזינים האלה ופתאום יש סיכוי שיעשו על מוצר שלי כתבה, זה מטורף!"


אוי סבתא, איזה אפיקומן נהדר!

מה עוד בתכנון?

"יש לנו בפיתוח כמה מוצרים חדשים: ספק כוח שיתאים ל-99% מהפדאלים שזה דבר שלא קיים עדיין בשוק (הערת העורך: ונאמר אמן!), פיתוח של עוד כמה פדאלים לליין ופיתוח של מערכות מתקדמות – Loopers ו-Audio Controllers. בנוסף, בתכנון להגיע לתערוכת NAMM בינואר הבא. אנחנו עובדים על זה חזק."



EC pedals 

תגובה 1:

  1. מי שיודע להפוך תחביב לעסק ועוד עסק מצליח הרוויח מכל הבחינות. אני חושבת שמה שגם תרם להצלחה הוא שילוב בין שני תחומים שלכאורה בכלל לא קשורים אחד לשני - מוזיקה ואלקטרוניקה ומשם ליצור משהו חדש.

    השבמחק