יום שני, 13 ביוני 2011

ראיון #1: אורי מור

(צילום: יח"צ)
מבין המוזיקאים שהסכימו להתראיין לבלוג הטרי הזה, הראשון מביניהם ששלח לי תשובות ותמונות הוא הזמר אורי מור. מור היה סולנה של להקת בייב באמצע שנות התשעים ועד תחילת שנות האלפיים. בשנת 2000 הוציאה הלהקה את אלבומה היחיד (והמיוחד, שאפילו נמצא ברשותי) הנושא את שמה. בין הפקה כזו ואחרת, אחרי שהספיק להיות הבק-ליינר של לא מעט להקות ישראליות (מכירים את משינה?), בישל בין 2005-2007 את האלבום הקליל 'צעד ביום' - רוק-פופ קליל עם טקסטים מעניינים.


"בגדול, אני סינגר-סונגרייטר, כותב על גיטרה ומחזיק 3 אקוסטיות (אחת לים). בנוסף, יש ברשותי גם ריקנבייקר, פנדר ג'גואר וכמה פדאלים מגניבים שצברתי במשך החיים. למרות זאת, את עבודת הגיטרות אני משאיר בד"כ לשני הגיטריסטים המוכשרים שלי.

מה שכן יש לי פטיש לצעצועים ושילובם במוזיקה. אני אוסף כל מיני דברים וניגש לטכנאי שלי ברוס מוינטאג' שיסדר להם יציאת PL ואז מחבר אותם דרך אפקטים להופעות והקלטות."

______________________________________________


סוג: ראובן הברווז

מתי נתקלת במכשיר לראשונה? במדרחוב הבאסטות באילת.

מה אהבת בו במיוחד? שהוא שר את old macdonald had a farm כל פעם שמחאת כף.

סיפור מיוחד על המכשיר: ביטלתי את מנגנון מחיאת הכף והכנסתי לו פיקאפ ומפסק, התאמנו שיר לסולם שלו והוא היה מופיע איתנו כמה שנים. כל פעם הוא היה מתקלקל והייתי חופר פנימה, מתקן, מלחים, מדביק מחדש. ראובן הפך כוכב ההופעות, במיוחד בירושלים, שם היה אורח כבוד כזה חשוב שלפעמים הוא היה מארח אותי בהופעה ולא ההיפך.
את התיקון האחרון הוא לא שרד...ונקבר בגינת שינקין.



______________________________________________



סוג: SIMON (סיימון)

מתי נתקלת במכשיר לראשונה? משחק קורדינציה שהיה לי כילד.

מה אהבת בו במיוחד? הסימון מנגן סדרה של תוים שאתה אמור לחזור עליהם מזכרון, כולם בסולם בי במול.

סיפור מיוחד על המכשיר: לפני כמה שנים החזרתי אותו למשחק ע"י מעקף לכבל PL וכתיבת שיר בבי במול במיוחד בשבילו. מה שמגניב בו זה הרנדומליות, אתה לא באמת יודע מה הוא הולך לנגם וכמה זמן מחזיק מעמד במשחק בלי לטעות. הסיימון שולט בשיר.

כאן הוא נותן סולו:


______________________________________________



סוג: SPEAK and SPELL

מתי נתקלת במכשיר לראשונה? עוד מכשיר לימודי מהילדות.

סיפור מיוחד על המכשיר: גם הוא קיבל יציאת PL ואני משתמש בו בג'מים ובשירים. לאחרונה הוא מככב בשיר חדש שלי בשם 'אנטרטיקה' (לא קאבר). חיפשתי כזה שנים ללא הצלחה עד שמצאתי אחד בשוק קמדון בלונדון.

______________________________________________


סוג: CASIO CK-500

סיפור מיוחד על המכשיר: יציאת PL כבר יש לה, למקלדת הסקסית הזאת (אורי נצפה נוטף ריר, האמת שגם אני חטאתי בקצת). אבל מה שקול בה זה שיש לה חוץ מסאונד קאסיו קלאבי על מכונות התופים שלו וליווי בס מגניבים, גם טייפ דאבל קאסט ורדיו FM! מכונת הג'מים המושלמת, שים איזה ביט, הוסף ליווי, נגן איזה ליין ביד ימין וביד שמאל רוץ על סקאלת ה FM וחפש עם מה לג'מג'ם (נדרשות יכולות תמנון).


______________________________________________


סוג: DR. SAMPLER 303 של BOSS

מתי נתקלת במכשיר לראשונה? קניתי אותו לפני כמה שנים כדי לנגן קצת דגימות ולופים בהופעות והוא משרת אותי נאמנה גם בהופעות וגם בג'מים.

מה אהבת בו במיוחד? אפשר להעמיס עליו הכל ויש לו אפקטים בילט-אין שמאוד נוח לעבוד איתם והוא אנלוגי. דרך אגב, צריך פיזית להקליט אליו דגימות ולא לשים על כרטיס זכרון דרך המחשב.
סיפור מיוחד על המכשיר: בהופעה במועדון ג'ה פן (ז"ל) הבאתי לו בטעות בעיטת שפיץ ויריתי אותו לקהל במהירות רבה, לקהל שלום! המכשיר עבר תיקון והוא כמו חדש.


אורי מור
http://www.myspace.com/urimor

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה