יום שישי, 2 בדצמבר 2011

Made in Israel: ווילד גיטרס



ווילד גיטרס, מבחינתי לפחות, זה סיפור דוד-גוליית קלאסי. חנות גיטרות קטנה שלוקחת סיכונים, מצליחה לסחוף אחריה כמה מותגים מובילים מאוד בתחום ויחד עם זאת לא פותחת סניפים נוספים והופכת לרשת מפלצתית כדוגמת השתיים הקיימות היום. ווילד גיטרס ממשיכה מסורת של מה שהתחילו רעש געש לפני כמה שנים טובות - נישת חנויות הגיטרות הקטנות עם יחס אדיב ומחירים הגונים בהשוואה לחו"ל. בהתחשב בעובדה שרעש געש בתהליכי סגירה, ווילד גיטרס בהחלט יכולה לרשת את מקומה בכבוד. את הראיון קיימתי עם תום יחזקאלי, מנהל ווילד גיטרס.

ספר קצת על העסק.

"ווילד גיטרס היא חלק בלתי נפרד מ"מרכז אורנה ליבר למוסיקה ואומנויות", מרכז המשרת את תושבי רמת השרון/רמת אביב והערים השכנות כבר למעלה מ-25 שנה. המרכז התחיל את דרכו כסניף של בתי ספר YAMAHA ולפני כ-8 שנים אורנה ליבר נפרדה מרשת כלי זמר והמשיכה כעצמאית. במרכז מתקיימים שיעורי גיטרה, בס, קלידים, פסנתר, תופים, פיתוח קול, הרכבים ומחזות זמר. לאורך השנים הללו אורנה עסקה במכירת כלי נגינה בעיקר כשירות לתלמידי המרכז ולתושבי רמת השרון דרך חנות גיטרות קטנה בקומת הקרקע.

תראו את הליין 6 שם למטה

ב-2007 הכל השתנה. אני, בהיותי תלמיד גיטרה במרכז אורנה ליבר וחייל משוחרר, חיפשתי עבודה בתחום כלי הנגינה. במקרה, באותו זמן בעלי המרכז (יגאל ואורנה ליבר) החליטו שצריך לעשות מהפך בחנות ולקחו אותי לנהל אותה. רציתי לתת לחנות שם קליט ומדליק שנותן תחושה של חו"ל, וכך נוצרה ווילד גיטרס."

רגע לפני שתום נתן דרייב לחנות, הוא מנה לעצמו את הבעיות בשוק כלי הנגינה בארץ - מחירים גבוהים, מבחר מצומצם, שירות לא מקצועי וזמני המתנה ארוכים, וכתוצאה מכך המוזיקאים הישראלים שמו כספם באיביי ודומיה בחו"ל.

אמא תקני לי. אולם הגיטרות בווילד גיטרס

"מההתחלה התקבלה ההחלטה ליצור מרכז גיטרות המספק את כל השירותים לגיטריסט תחת קורת גג אחת ולהתמקד בתחום הגיטרות, מגברים, אפקטים ואביזרים. רצינו להיות המובילים, המקצועיים והטובים ביותר בתחום (by guitarists, for guitarists, כמו שאומרים) תוך תמחור הוגן ושירות שאפשר לצפות לקבל רק בחו"ל.

תוך כמה חודשים, נוצר הקשר עם הספק הראשון שלנו בחו"ל: קונצרן LOUD Technologies שאחראי על המותגים Ampeg, Crate, Blackheart ובזמנו גם Alvarez. הנהלת הקונצרן לא הייתה מרוצה ממעמד מותגיה בשוק הישראלי, ולאחר תקופת מבחן החליטה שאנחנו הגוף המתאים ביותר לייצג אותה. מהר מאוד LOUD הבינה שבחרה את העסק הנכון מבחינתה, והתוצאות דיברו בעד עצמן.
לאור הצלחה זו, הבנו שהיצרניות הבינלאומיות אוהבות את הגישה המקצועית לקידום העסקים שלהן בישראל. תוך זמן קצר, עוד כמה חברות מובילות החליטו להתחיל לעבוד עם ווילד גיטרס:Carvin, Schecter  ,Analog  Man ו-Pigtronix."



חדר המגברים של Ampeg. תענוג.

בסוף 2009, הפרק הבא בווילד גיטרס החל כשהצליחו לייבא את מעצמת המגברים האמריקאית MESA/Boogie, אשר בחרה בה לאחר שפסלה את כל ההצעות מגופים ישראלים בשנים האחרונות, כולל הרשתות הגדולות ביותר. "זה היה לאחר מו"מ ארוך ולא פשוט, אבל עשינו את זה," מספר תום.

הטעם: יאמי, הסאונד: גם. מגברי מסה בוגי וקרייט בחנות.

"המותג MESA/Boogie העלה אותנו מדרגה ולראשונה הרגשנו שאכן אנחנו מגשימים את החלום שלנו להוביל בענף. כידוע, ל-MESA יש את הדרישות הגבוהות ביותר מהנציגים שלה והרגשנו שהגיע הזמן להתרחב. הסטודיו למחול בקומה התחתונה של המרכז הומר לאולם תצוגה מבודד, אקוסטי ומושקע, כאשר לכל מותג יש את הפינה והפוקוס שלו. הפעילויות של הסטודיו עברו לאתר אחר.
ייצוג חברה בסדר גודל של MESA/Boogie פתח בפנינו עולם שלם של הזדמנויות. מהר מאוד, עוד מספר ענקיות של כלי נגינה בחר להתחיל לעבוד איתנו באופן רשמי: Line 6, G&L, Paul Reed Smith וElectro-Harmonix".


אני זוכר שברגע שראיתי שגם Line 6 וגם G&L הרמתי גבה. שני המותגים הללו היו מותגים חזקים של רשת חלילית, ווילד גיטרס, החנות הקטנה, הצליחה לגבור עליה בעניין. על-פי תום, הכל עניין של עד כמה הזכיין בארץ משקיע/לא משקיע, וכך שוקלת החברה בחו"ל אם להמשיך את החוזה, להפסיק אותו או להעבירו לחנות אחרת.

מה מבחינתך רגע השיא של החנות עד כה?

"ללא ספק הבשורה מ-MESA/Boogie שנבחרנו להיות הנציגים הבלעדיים שלהם, והגעת המשלוח הראשון לאולם התצוגה. מאוד התרגשתי, ולא האמנתי שחנות שקיימת פחות מ-5 שנים עשתה את מה שאף עסק אחר בארץ לא הצליח."

אף על פי שווילד גיטרס התמחו במכירת כלי נגינה, הם הצליחו לנכס אליהם לפני שניים את פאר גולן, שמעבר להיותו סטאפיסט (עצמאי, בעבר) הוא גם בונה גיטרות (תציצו על העבודות שלו בפורום כלי נגינה בהייד-פארק, מרשים מאוד), מתקן מגברים (מהנדס אלקטרוניקה) ובין היתר עוסק במודיפיקציות של סאונד ובנייה של אפקטים ומגברים.

פאר גולן בונה עוד גיטרה.


עד כמה אתה מוזיקאי פעיל? האם זה רק בגדר תחביב או קצת מעבר לזה? איזה ציוד יש לך?

"הלוואי והייתי מוסיקאי פעיל. אני חי ונושם גיטרות, אבל בקושי יש לי זמן לנגן עליהן! זה בהחלט רק תחביב, אבל אני אוהב את הקשר שלי עם עולם הגיטרות והגיטריסטים ולא הייתי משנה אותו. כבוד לי לספק את כלי העבודה לנגנים בארץ.
הציוד שלי כרגע מאוד צנוע, מכיוון שלא יוצא לי לנגן הרבה. יש לי Schecter C-1 Custom מדהימה ומגבר Blackheart Handsome Devil שבהחלט עושים את העבודה. מכרתי את כל האפקטים שלי במטרה לפנות מקום ל-Line 6 POD HD500 שינחת אצלי בקרוב. עוד מעט פאר מסיים לבנות לי גיטרת בסגנון סטראט ואני מתכנן על G&L ASAT Classic בעתיד הקרוב!
בכללי אני יותר חובב כלים אקוסטיים מאשר חשמליים. מכיוון שאני מנגן בעיקר קאנטרי ובלוגראס, יש לי דוברו (Resonator) של Regal, בנג'ו נחמד ולפ סטיל (Lap Steel) של גיבסון משנת 1942 שקניתי מלקוח."

הם מתרבים, מסתבר. הפדאלים בווילד גיטרס.
איזה מוזיקאים מפורסמים קנו אצלכם ציוד עד כה?

בין לקוחותינו תוכלו למצוא את יוסי מזרחי מהדג נחש (הזמין דרכנו קומבו MESA/Boogie Lone Star 2x12 בצבע קאסטום), זיו הרפז הבסיסט של שלום חנוך (מלמד אצלנו במרכז גיטרה ובס, קנה מגבר Ampeg וכמה אפקטים), אלון אולארצ'יק (קנה אצלנו קבינה של MESA/Boogie), גיא באר מהיהודים (קנה שתי קבינות של MESA/Boogie), יוני כהן ממרסדס בנד (קנה ראש לבס של MESA/Boogie), שמעון יחיא הגיטריסט של שלומי שבת (קנה MESA/Boogie Triaxis), וכמובן יוסי סאסי מאורפנד לנד שאנחנו בשיתוף פעולה הדוק איתו. יוסי מקבל חסות מגיטרות PRS ובנוסף דאגנו לו לחסות מאלקטרו-הרמוניקס. לפני כמה חודשים הוא עשה אצלנו סדנת אומן מוצלחת ומרתקת.

בנוסף, בשיתוף פעולה עם שכטר אנחנו גאים לתת חסות רשמית לכמה מהמוסיקאים המובילים בסצנת המטאל הישראלית: דורי בראור, אוריה ספיר וגיל בן-יעקב מלהקת Eternal Gray (שגם הם עשו אצלנו סדנת אומן), שי משעלי מלהקת GodWrath, אורן יעקובי מלהקת Missing in Action וניר דולינר מלהקת Whorecore. אם תלכו להופעות של החבר'ה האלה תבינו למה בחרנו לתת להם חסות.

איזה ציוד מוזיקלי הוא פנטזיה רטובה? יש מוצר ספציפי כזה?

"וואו, שאלה קשה! עם המבחר הגדול בחנות, כל יום אני מתאהב במשהו חדש (הערת העורך: איפה המונוגמיה שלך בכלי נגינה, תום?). אני נגן קאנטרי בנשמתי, אז כרגע ה-G&L ASAT Classic כובשת את לבי. חוץ מזה, ה-Studio החדשה של PRS היא אחת הגיטרות היותר מעודנות שיצא לי להחזיק, ואין לי ספק שתהיה לי אחת כזו מתישהו. גם ה-513 מדהימה, פשוט אי אפשר לגרום לגיטרה הזו להישמע רע.
מבחינת מגברים, אני קרוע בין ה-Lone Star ל-Roadster של MESA/Boogie. מצד אחד ל-Lone Star יש קלין מושלם שלא שמעתי באף מגבר אחר, אבל מצד שני ל-Roadster יש סאונד כל כך מלא וכבד שכל פעם שאני מנגן אקורד במצב ה-Modern שלו, עולה לי חיוך דבילי על הפנים."



מימין לשמאל: יגאל ואורנה ליבר (בעלי העסק), תום יחזקאלי
(מנהל ווילד גיטרס), פאר גולן (מנהל מעבדת השירות)

מה השאיפות להמשך הדרך? האם מתוכננים סניפים נוספים?

"קודם כל, השאיפה העיקרית שלנו היא להישאר בדיוק איך שאנחנו. חנויות רבות שגדלו והתרחבו איבדו מהקסם שלהן ואיבדו את העניין בגיטריסט הבודד לטובת עבודה עם מוסדות גדולים. אנחנו לא ניתן לזה לקרות לנו. זוהי הסיבה שאין לנו כוונה לפתוח סניפים נוספים. יש לנו כמה סוכנים רשמיים בפיזור ארצי שעושים לנו אחלה עבודה ודואגים להחזיק ממגוון ממוצרנו. אנחנו מאמינים שמי שרוצה את 'חוויית ווילד גיטרס' האמיתית ישקיע קצת מאמץ ויגיע לרמת השרון, זה בסך הכל רבע שעה מתל אביב!"

לסיום, רק אומר שמהפעמיים שביקרתי שם (כשעוד הייתי סמוי יחסית) היחס, השקט והחוסר לחץ שתום משרה על הלקוחות רק מגדילה את החשק לחזור לשם שוב. מומלץ לבקר.

5 תגובות:

  1. sounds exciting and fresh,i gotta say
    tom -i had a good time reading this article and i wish you the best of luck running this amazing business.
    cant wait till the next time i visit to come and rip some strings off of these guitars. yours truely
    -Omer Avni

    השבמחק
  2. בהחלט החנות הטובה ביותר בישראל כרגע, גם מבחינת שירות גם מבחינת מבחר וגם מבחינת מקצועיות. כן ירבו חנויות כאלה.

    השבמחק
  3. החנות הכי טובה בארץ, עם המותגים מהטובים בעולם!
    אין עליכם ווילד גיטרס!
    ויותר מהכל אין עליך תום!

    השבמחק
  4. קניתי גיטרה מהם. חיכיתי שבועיים להגעתה. הגיעה שבורה ומרוסקת.

    איזה אכזבה !!!

    השבמחק
  5. אחרי 26שנים שלא נגעתי בגיטרה החלטתי לרכוש לי אחת, בהמלצת הבן שלי שהוא לקוח של ווילד גיטר רכשתי לי אחת מהמבחר העצום,הכל דרך האתר בלי לשמוע ובלי למשש, בתוך יומיים קיבלתי אותה עד הבית, אני מאוד מרוצה מהגיטרה מהשרות ומהמחיר רב תודות.

    השבמחק