יום שישי, 15 ביוני 2012

להתראות 'רעש געש', שלום Stomp Romp


רעש געש הייתה חנות האנדרדוג הראשונה שפתחה לקהל הישראלי את הראש בכל הנוגע לציוד וכלי נגינה. אנשים נטשו את המותגים הידועים לטובת חברות ישראליות (גרינהאוס, פיגיFX), והניחו בצד לגיטרות פנדר/גיבסון, במעבר קל לרברנד (ע"ע רמי פורטיס), סנדברג (לבאסיסטים מבינינו), וכן מגברי איגנטר, ריברה, בלאקהרט ועוד. 5 שנים שרעש געש ליוותה את המוזיקאים בישראל, ואז, ביום אחד - זאק הודיע על מכירת החיסול והסגירה של החנות. אני זוכר שקראתי את ההודעה על סגירתה של החנות בפורום 'כלי נגינה ונגנים' בתפוז והייתי בהלם. למרות שתחרות מונסטר-טראק, שרעש געש לקחו חסות עליה, אולי סימנה אור אדום לכמה אנשים, אבל כל השאר חשבו שהעסקים כרגיל. במהלך הסגירה רעש געש (המורכבת מהאחים הרווי - זאק וג'וש), יצאה הודעה שתוך כמה חודשים תיפתח חנות בעלת מאפיינים דומים במנצ'סטר, ניו המפשיר (ארה"ב).

הייתה לכם תהילה, הייתם האנדרדוג שבעט ברשתות הגדולות והיווה סמל - אז למה החלטתם לסגור את 'רעש געש'?

"התשובה הקצרה לזה היא שהרשויות הוציאו לנו את החשק להמשיך לאפשר להם לקחת מאיתנו את כל הכסף. זה אולי נשמע מוזר וקטנוני למי שאין לו עסק קטן, אבל החנות הזו היתה כל החיים שלנו. החלטנו לחשוב על מעבר למדינה אחרת בעולם בערך שלושה שבועות לפני שהכרזנו על מכירת החיסול, החלטנו על סגירת רעש געש ימים בודדים לפני שהכרזנו על מכירת החיסול. היו הרבה קשיים קטנים בחודשים לפני שהובילו לקריזה הזו של "זהו, עפים מפה."

רעש געש, בימים יפים יותר. (צילום: גוגל סטריט-וויו)

"להודיע על סגירת החנות היה קשה ברמות אחרות, ממש עצוב. היו לנו את הלקוחות הכי טובים בעולם ואנחנו ממש גאים במה שרעש געש היה. זה עדיין עצוב, אבל אני לא יכול להגיד שאני מתחרט על ההחלטה."

אתה מרגיש את האפקט של 'רעש געש' גם היום בתעשייה בארץ?

"אני לא יודע מה קורה עם התעשיה, השתדלתי גם לא להתעניין גם בכל שנות 'רעש געש'. אני יודע שאני עדיין בקשר עם המון חברים מרעש געש ושאני מתגעגע רצח לפרצופים שהייתי רגיל לראות באופן רגיל בחנות. אני גם יודע שיש לפרצופים האלה להקות מדהימות ושזה עושה לי טוב לדעת שעזרתי להם לבנות חלק מהסאונד שלהם."

איה זהבי פייגלין ('כל החתיכים אצלי') עם רברנד. (צילום: טל אנגלנדר)

איך מחפשים רילוקיישן חדש? במה זה כרוך?

"חיפשנו מקום שלא דורש יותר מדי שיפוצים, כי נכוונו מזה בחיפה (החנות נסגרה אחרי שנה), מקום עם שכירות הוגנת ומיקום מרכזי. כשראינו את רצפת העץ מהמאה ה-19 ונהר המרימק בצמוד לחנות, זה די קנה אותנו. כל מה שקשור לעבודות העץ והפיכת החנות הגנרית לחנות גיטרה עשינו לבד בכמה שבועות של קריעת תחת עצבנית."

זאק לוקח את העניינים לידיים.

למה דווקא ארה"ב?

"ראשית, יש לנו אזרחות אמריקאית ואנגלית היא שפת האם שלנו. שקלנו לקצת זמן לעבור לבלגיה או הולנד, אבל החלטנו נגד בסוף. בעיקר בגלל השפה וגובה המיסים. שנית, הרבה יותר קל לפתוח עסק כאן שזו גם הסיבה שעברנו ספציפית למדינת ניו המפשיר. יחסית מעט מאוד התערבות מצד המדינה, ומיסים מהנמוכים בעולם המערבי."

קבלו אותה - Stomp Romp!

איך לומדים את השוק האמריקאי הרווי ברשתות ענק?

"כמו שלמדנו את השוק בארץ - פותחים חנות ורואים מה קורה. כמובן שקשה להרשים אנשים כאן, כי יש להם כבר הכל. בגלל זה צריך לעבוד קשה למצוא את היתרון שלנו."

זאק וג'וש, מיד לאחר מכירת החיסול נסעו לתערוכת NAMM האחרונה והקימו צוות ראיונות - זאק מראיין, ג'וש מצלם וידאו. את הראיונות עם החברות שהם עובדים איתם הם העלו לערוץ היוטיוב, למרות הפז"ם הצעיר שלו - הספיק לצבור כמה אלפי צפיות. מישהו אמר שיווק ולא קיבל?

איך Stomp Romp יכולה לעזור למוזיקאים בארץ?

"המשלוחים שלנו לארץ זולים וקלים. $15 פר משלוח פדאלים (גם אם מדובר במשלוח של 2-3 פדאלים), וכ-$80 למשלוח גיטרה. אנחנו מאפשרים החזרות של פדאלים תוך 60 יום בהתאם למדיניות באתר שלנו. לדעתי אנחנו היחידים שמאפשרים החזרות מחו"ל."

אני רוצה... את זה! לא, את זה!



הדבר השני, אולי אפילו יותר חשוב, הוא שעדיין יש לי את הידע והנסיון שלי מרעש געש ולא שכחתי לדבר עברית. אני עדיין אשמח לעזור לכם למצוא את הסאונד שלכם, לתת טיפים או סתם לעבור אתכם על האופציות במצבי התלבטות. מייל, פייסבוק, סקייפ, וואטסאפ, יו נואו."


מה השאיפות להמשך הדרך?

"לפתח את החנות כאן כמה שיותר, להקים עוד להקות, לפתוח מבשלת בירה קטנה וליזום עוד רעיונות עסקיים משונים!"

Stomp Romp מבחינתי היא תעוזה וחוצפה ישראלית (חיובית) יוצאת מן הכלל, שמה שנותר לי זה לאחל לאחים הרווי הצלחה רבה. האופציה של הזמנת פדאלים עם מחיר משלוח נמוך זה אחת היתרונות החשובים שלנו, כצרכנים. לגבי גיטרות לא הייתי לוקח סיכון, כי מה לעשות - אין כמו להרגיש בידיים. אולי כדאי שהם ישימו כמה דגמים לתצוגה באחד מחדרי החזרות בת"א.

Stomp Romp

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה