יום רביעי, 14 בספטמבר 2011

Made in Israel: רעש געש



אחרי שראיינתי את פז מ-Two-tone, אני שמח לפרסם את הכתבה השניה בסדרת Made in Israel עם לא אחר מאשר זאק הרווי מחנות המוזיקה 'רעש געש'. אם טרם יצא לכם להכיר על רעש געש, אז הגיע הזמן. מדובר בחנות גיטרות ובאסים קטנה בפלורנטין בת"א, אשר מתמחה ביבוא כל מה שלא תמצאו בחנויות אחרות: אפקטים של חברות בוטיק, גיטרות ובאסים של FGN, Reverend, Sandberg, כבלים איכותיים, מגברים של Dr Z, Jet City, Rivera ועוד. מעבר ללפתוח לשוק הישראלי את הראש שיש בעולם עוד חברות חוץ מגיבסון, פנדר, איבנז וקורט, רעש געש מרעננת את רשימת החברות שלה לפחות פעם בחצי שנה ומקשיבה ללקוחות. כן, תקראו את זה שוב - מקשיבה ללקוחות. מסתבר שמעבר למחיר הוגן אפשר לקבל גם יחס אדיב, דבר שאינו מובן מאליו היום (זה תקף גם לחנויות בחו"ל, כי להגיד "awesome!" על מוצר שאתה שואל עליו זה לא שירות לקוחות). את החנות מנהלים זוג אחים - זאק וג'וש הרווי. ג'וש בד"כ יותר מאחורי הקלעים וזאק מריץ את ענייני יחסי הציבור (הדגמות וידאו, סטטוסים בפייסבוק) והשיח הישיר עם הלקוחות.


איך התחיל הרעיון להתחיל להקים חנות גיטרות קטנה כשבשוק כלי הנגינה שולטות שתי רשתות גדולות?

"הרעיון הגיע ממקום של: "מה עושים עכשיו?". ג'וש בדיוק חזר מתקופה בניו יורק, ואני הייתי לקראת סיום התואר במדעי המדינה. דיברנו על האופציה של לפתוח עסק, ולי היה ברור שיש מחסור של מוצרים אלטרנטיביים בשוק כלי הנגינה בארץ. הצלחתי לשכנע את ג'וש שזה רעיון טוב, ועד היום הוא שונא אותי על זה. העניין של הרשתות הגדולות רק הופך את זה ליותר קל. חנויות קטנות הרבה יותר תחרותיות."

הקמת החנות בת"א.

ספר קצת על העסק.

"רשמית פתחנו את העסק בתחילת 2005. היינו בדירה בירושלים וייבאנו כמה גיטרות של רברנד, דיפינטו, איסטווד ודייזי רוק. הבאנו גם משלוח של זיווקס ואקס-וואקס. השקנו את האתר בינואר ואת החנות המקוונת באפריל 2006 ולאחר כחודש וחצי הבנו שזה לא הולך כפי שקיווינו. היתה לנו שיחה במטבח ודיברנו על שתי ברירות, לסגור את העניין או לפתוח חנות בתל אביב עם יותר חשיפה. פתחנו את החנות בספטמבר 2006. היתה הצלחה מעבר לציפיות שלנו. היה ממש כיף, זה כמו להקה צעירה שמצליחה. אנשים באו לחנות וממש פרגנו והודו לנו לאחר קניית אפקטים."

החנות מבפנים.

לפני שנתיים נפתח סניף חיפאי שלא צלח ונסגר לאחר כמה חודשים, האם זה השפיע עליכם? מה למדת מזה?

"בסוף 2007 החלטנו לפתוח חנות גם בחיפה. זה היה כישלון מוחלט וסגרנו אותה עם הפסדים משמעותיים. זה היה מאוד מפחיד ומייאש, אבל למדנו המון מהחוויות האלו. בנינו חנות מדהימה, המון עץ מלא, אקוסטיקה מושלמת ופשוט לא הגיעו אנשים. השקענו חצי שנה בשיפוצים, הון קטן שעבורו לקחנו הלוואות. החנות היתה פתוחה למשך כחצי שנה ואז סגרנו אותה ומסרנו את המפתחות. אם היינו מחכים עוד שבועיים-שלושה היינו גם נאלצים לסגור את החנות בתל אביב. אז כן, זה השפיע עלינו. ההחלטה לסגור את החנות היתה מעבר לקשה. כמובן שלמדנו מזה המון. למדנו לקבל החלטות יותר קשות, להתנתק מאמוציות בהחלטות מהסוג הזה ולתכנן בצורה יותר טובה. גם למדנו כמה שחברים ומשפחה חשובים להתמודד עם מצבים קשים. החנות הרבה יותר יציבה היום, ואנחנו רגועים יותר כתוצאה מכך. ובפעם הבאה שנקבל החלטה קיצונית וברמת סיכון גבוהה, נדע למה לצפות!"

הסניף החיפאי שנסגר.

במקרה יצא שהיה לי יום הולדת בדצמבר, חודש לפני סגירת החנות החיפאית, והספקתי להתחדש במגבר המנורות שאיתי עד היום - בלאקהרט ליטל ג'יינט - שעושה את עבודתו נאמנה. הייתה שם השקעה רצינית, אבל היעדר יחסי ציבור (לצורך העניין, אפילו שלט לא היה בחוץ) בכלי התקשורת השונים - עיתונים מקומיים וכדומה גרמו לכך שלא זרמו לשם אנשים. יכול להיות שגם המיקום (רחוב מסדה) לא היה אידיאלי, על אף האווירה הפלורנטינית במקום. מצד שני, מקום מרכזי יותר היה מעלה מחירים, ואני מניח שזה משהו שרעש געש מעדיפים להימנע ממנו.

לאט לאט רואים יותר ויותר מוזיקאים עם Reverend וציוד נוסף שאתם מוכרים. אילו אומנים משתמשים בציוד שלכם?

"יש הרבה מאוד אמנים מוכשרים שמנגנים על רברנד. פורטיס הוא אולי האמן המוכר ביותר שהגיטרה העיקרית שלו היא רברנד. אבל באופן כללי, אנחנו לא מכוונים לאמנים יותר או פחות מוכרים, אין לנו הנחות לאמנים. יש המון להקות ואמנים בארץ שיש להם ציוד כלשהו מאיתנו."
זאק אמנם מצטנע רק בפורטיס, אך תוכלו למצוא גם את איה זהבי פייגלין מלהקת כל החתיכים אצלי עם רברנד, את זיו הרפז הבאסיסט של שלום חנוך (בין היתר) עם מגבר באס של אמפג (בתקופה שרעש געש יבאו אותו) ואומנים נוספים שלצערי ברחו לי מהראש.

כל כמה חודשים אתם מוסיפים חברה נוספת בכל אחת מקטגוריות המכירה, איך אתם שומעים עליהם?

"לפעמים אנחנו קוראים עליהם או רואים סרטונים ומבקשים דוגמאות, לפעמים הם כותבים לנו, בזמן האחרון זה מגיע יותר ויותר מלקוחות שממליצים. כך גילינו את FGN. כמובן שאחרי זה גם בדקנו אותן בתערוכה בגרמניה."


איזה ציוד מוזיקלי מבחינתך הוא פנטזיה רטובה? יש מוצר ספציפי כזה?

"זה קרה עם הפלורנס של סנדברג, אהבה ממגע ראשון. אבל הזמנתי לי אחת, אז זה כבר לא פנטזיה :). בזמן האחרון פאזים מדליקים, אולי בגלל זה הזמנו כל כך הרבה לחנות. זה מושחת, אני יודע. אבל המדינה הזו צריכה יותר פאזים! אני מכיר גיטריסטים שאין להם אפילו פאז אחד בבורד. אני דווקא מאוד מרוצה מהציוד הנוכחי שלי. רברנד פלאטרוק ופלורנס בדרך, מגבר רברנד מדהים, בוקסה של ריברה ובורד קטן אך ממזרי הכולל שני פאזים, דרייב ודיליי. טוב, הבורד דורש עוד קצת טיפול.
אולי מגבר מאט-אמפ! זה די פנטזיה."


עד כמה אתה מוזיקאי פעיל? האם זה רק בגדר תחביב או קצת מעבר לזה?

"זה לא תחביב, זו תשוקה. יש לי להקה אחת פעילה בשם Weird Chicken. ההופעה הראשונה שלנו היתה לפני עשר שנים, ויש לנו הופעת עשור בנובמבר בלבונטין. אנחנו גם מתחילים לתכנן תור של חודש באירופה באפריל. יש לנו אלבום להורדה בחינם: Weirdchicken.com

יש לי עוד להקה בשם Rátfoẋe ואנחנו פשוט מחכים למתופף הנכון. סגנון סטונר רוק פאזי במיוחד. אולי הייתי צריך לפתוח חנות תופים במקום, ואז לא היו לי את הבעיות האלו."

ג'וש וזאק הרווי, בעלי רעש געש.

מה השאיפות להמשך הדרך?

"ראשית להגיע ליותר אנשים. בדיוק התחלנו תוכנית מורים שתאפשר לנו להגיע ליותר תלמידים ומורים. אנחנו מתכוונים להמשיך להביא מוצרים איכותיים שטרם נראו בארץ, להמשיך להגדיל את היצע המלאי שלנו ומתכננים להביא את רמת השירות שלנו לרמה הבאה. התחלנו את תחרות המונסטר טראק הראשונה שלנו. אנחנו בהחלט רוצים לעשות עוד פעילויות כיפיות כאלו. נחזור לעשות סרטונים וסדנאות. 
אנחנו מרגישים שאנחנו חזקים במיוחד בתחום של האפקטים לגיטרה, אז אנחנו רוצים לבנות על זה ולהביא עוד ועוד פדאלים. הרעיון הוא שאנשים יחשבו עלינו אוטומטית כשהם שוקלים לרכוש פדאל חדש. ציוד בס זה גם תחום שאנחנו מתכננים לפתח עוד. יש לנו כל מיני רעיונות, ואנחנו נחליט מה עושים לאחר תערוכת ה-NAMM בארה"ב בינואר. 

כיף לנו להיות האלטרנטיבה, גם אם כלכלית זה לא תמיד משתלם. כמובן שהשאיפה שלנו היא לגדול ולהגיע לכמה שיותר אנשים. אבל בדרך שלנו ומבלי להתפשר על אווירת החנות."


רעש געש
רחוב ויטל 21, ת"א

3 תגובות:

  1. אחלה חנות שבעולם!
    יחס אישי מזאק והחבר'ה וים אופציות על מה להוציא דינרוס.
    הלוואי ותמשיכו ככה. סחתיין.

    השבמחק
  2. אנו צריכים לשאוף לקבל יחס כזה בכל חנות באשר היא.

    באמת סחטיין.

    השבמחק
  3. אהבתי את האיזכור לגיטרה של איה מיכול החתיכים אצלי,אולי רעיון איתם?

    השבמחק