יום שישי, 15 ביולי 2011

ראיון #7: FeelAbouT

 אלדר כהן מ-FeelAbouT.

ההיכרות שלי עם FeelAbouT די מקרית. מדי חודש אני נוהג לעלות לרגל לחנות האוזן השלישית בדיזינגוף ולחטט בדיסקים, למצוא מציאות. הנטייה שלי נוטה בעיקר לרוק ישראלי בעברית, אך יציאות כמו איטליז, תמר אייזנמן ודראגסטור פאנטיקס גם באו בחשבון. אין זה סוד שמוזיקאים ישראלים מנסים כוחם בחו"ל. אמנם אנחנו מדינה קטנה, אך בתחום המוזיקה בהחלט יש לנו מה לייצא (אין לכם מה לקצקץ, לכו לשמוע).
באחת מגיחותיי לאוזן נתקלתי בדיסק של FeelAbouT. אחד הדברים שתפסו את תשומת ליבי הייתה העטיפה המרשימה. לרגע תהיתי אם אלו חבר'ה ישראלים (ואז המוכרים כנראה טעו במיקום הדיסק לצד שאר להקות ישראליות השרות באנגלית) או שמא הצלחתי להתבלבל בעצמי. הלכתי, גיגלתי, והבנתי שהם אכן ישראלים. איכשהו עבר זמן מהגילוי והם קצת פרחו לי מהזיכרון (החלש גם ככה). לפני שבועיים פנה אליי אלדר כהן, אחד משני הגיטריסטים של הלהקה וביקש להתראיין לבלוג. מעבר לזה שהיה מחמיא מאוד, חיטטתי קצת בגוגל וגיליתי שהם גדלו מאוד מאז הפעם האחרונה שחיפשתי עליהם מידע.


לפני כשנה יצא אלבום הבכורה של הלהקה point of you לחנויות בארץ ובהפצה עולמית בחנויות הדיגיטליות: amazon, cdbaby, itunes, emusic שבעקבותיו יצאו לסיבוב הופעות בכל הארץ. אחד הסינגלים מהאלבום נבחר לככב כשיר להורדה במשחק הקונסולות המפורסם rock band 3 ולאחריו טסה הלהקה באפריל האחרון לסיבוב הופעות באירופה לאחר שהלהקה ביקרה כבר בארה"ב. הטור באירופה כלל את גרמניה, הולנד ובלגיה וארך כחודש שבמסגרתו הופיעה בפסטיבלים ומועדונים רבים. כרגע הלהקה עובדת על חומרים לאלבום השני בהפקה של גיא פישר וניצן אייזנברג – בסיסט הלהקה, טעימה מהסאונד החדש:



אלדר, ספר לי על הציוד שלך.

"הסאונד שלי בעיקר נבנה לאורך השנים לאחר אין ספור שינויים במגברים ובפדאלים. בסופו של דבר כל נגן מוצא את הציוד שהוא הכי מתחבר אליו והכי מוציא אותו החוצה בצורה הטבעית ביותר."

גיטרות


"גיבסון, גיבסון, גיבסון. וקצת פנדר. אי אפשר שלא להחזיק איזה סטראט בבית בשביל הג'ימגומים של יום שבת (הערת העורך: פשוט תודה שהיא נשמעת טוב יותר, זה לא יהפוך אותך לפחות גבר, באמת). הגיטרה העיקרית שלי היא Gibson les paul custom שנת 91 והיא מהמהדורה המיוחדת של ה custom shop של גיבסון. קניתי אותה מאספן גיטרות מארה"ב וייבאתי אותה לארץ בעצמי. מותקנים עליה פיקאפים שאני כבר שנים עובד איתם – EMG 81/85 עם אאוטפוט גבוה וEQ מדוייק. כל צליל וטעות שומעים איתם וזה מה שאני אוהב בהם. המיתרים שלי הם GHS או Dunlop 0.10."


"הפנדר שלי היא סטראטוקסטר אמריקאית. היא די מזכירה את הבלאק סטראט של גילמור רק שמותקן אצלה פיקאפ גשר של סימון דאנקן JB בתצורת single-coil המבטל HUMS ('הממממממ') ונותן טיפה יותר output. המיתרים בפנדר הם בד"כ 0.11 ואפילו 0.12, גם של GHS או Dunlop, אם אני מוריד את הגיטרה בחצי טון למטה."

מגברים

"כרגע אני עובד עם Mesa boogie Dual Rectifier שהוא מגבר מדהים לטעמי. בקלינים הוא פחות חזק כמובן. מתאים בעיקר לנגנים שלרוב מנגנים עם ערוצי הדיסטורשן שלו. עוד חברת מגברים שאני מעריך מאוד היא Marshall – סדרת ה JCM800 מדהימה בעיני, טיפה בוסט לפני, EQ אחרי ויוצא סאונד סטייל זאק ווילד שאחוז גדול מהנגינה שלי היא בהשראה ממנו.

כיום אני עובד עם בוקסות של Framus עם ספיקרים Celestion Vintage 30 אשר אהובים עליי מאוד. יש להם בדיוק את ה low end המדיוק שאני אוהב במיוחד בשילוב עם המסה בוגי. ניתן למצוא בוקסות עם הספיקרים האלה גם בבוקסות של מסה וגם של אורנג'."

אפקטים

הפדאלבורד.
"כיום אני הבעלים של חברת אפקטים חדשה בשם EC Custom Shop. החברה תיפתח בקרוב לציבור אז אני מאמין שעוד תשמעו עליה. נכון להיום רוב הפדאלבורד שלי מורכב מאפקטים קאסטום שאני בונה. הנה הפירוט:
Custom Cry baby  - שיניתי קצת את המעגל. אני אוהב את הוואה וואה שלי עם טווח רחב מאוד. מצד אחד של הדוושה הוא מאוד באסי מצד שני מאוד טרבלי.
MXR Phase 90 script logo – הפייזר הידוע. האמת שאני אוהב אותו גם בסולואים. הוא מוסיף נפח בעיקר עם דיסטורשן אחריו  – ככה הוא מסודר אצלי."
"הנה מספר פדאלים שהכנתי בעצמי:
Overlord Overdrive - אוברדרייב עם ססטיין ארוך. מי שאוהב לדחוף בסולו boost לפני הדיסטורשן כ pre gain זה האוברדרייב בשבילו, מוציא החוצה את הסאונד ומוסיף עוד ססטיין.
feelstortion - פדאל דיסטורשן כפול של הלהקה (signature). הפדאל בעיקרון מוטציה של פדאל אחר שאני מוכר – zombie רק שכרגע הוא בנוי פשוט בצורה שיש לו 2 כפתורי ווליום מה שמאפשר להשתמש בערוץ השני שלו כבוסט.
Angry ape - פדאל שמיועד לבס אך אפשר להשתמש בו גם לגיטרה.
eyeball compressor  - אין הרבה מה להרחיב. קומפרסור שעושה את העבודה עם sustain attack volume. לא צריך יותר מזה. נקי מאוד ומאפשר לבחור בין קמפרוס עדין עד אגרסיבי.
modulation attack - שזה בעצם קורוס\ויברטו וטרמולו, אנלוגי לגמרי. הקורוס מאוד חמים (הערת העורך: שימושי בחורף?). יש לו סאונד מאוד נעים, הטרמולו לא טרבלי מידי כמו בהרבה פדאלי טרמולו, שומר על הסאונד המקורי.
boss dd-7 - פדאל דיליי מגניב. יש לו אופציות רבות וגם אפשרות הקלטה (לופר) שזאת אופציה מגניבה למי שאוהב לג'מגם לבד. אני יכול לבנות ערוץ על ערוץ על ערוץ ולראות איך זה נשמע בתוך שניות – מאוד נוח בעבודה
חוץ מהפדאלים האלה אני תמיד שומר בארסנל שלי 2 סוגים של Big muff המצויין. כל אחד נשמע טיפה שונה מהשני מרוב כל הגרסאות שהוציאו לו. הפדאל בתוספת קצת בוסט לפני ודיליי אחרי יוצר ססטיין אינסופי שמזכיר לגמרי את הסאונד של גילמור."


ונעבור לגיטריסט השני של הלהקה שנתן ראיון מקוצר ביותר (רשימת מכולת!) - גיא פישר.

גיטרות
Gibson Les Paul Custom 1984, EMG pickups, 0.10
Gibson Les Paul Standard 2005, Reissue 0.11
Martin D1 Acoustic guitar


מגבר
 Mesa Boogie Triple Rectifier 150
Marshall 2X12 Cabin

פדאלבורד
Pedal Train II board

אפקטים
 כל העסק יושב על פדאלטריין. תנו קליק לראות בגדול.

Wah crybaby dunlop
Digitech whammy
Ibanez Tube Screamer OverDrive
EC Distortion (FeelAbouT signature)
EHX BigMuff
MXR Phase 90
Line 6 DL4 Delay Pedal
PiggyFX custom made Tremolo Pedal
PiggyFX custom made Phase Pedal

מתי נתקלת בכלי \ אפקט \ מגבר לראשונה:
"גיבסון - מאז שאני זוכר את עצמי התמונה בראש של גיטריסט היתה עם לס פול. עם השנים ניסיתי גיטרות נוספות כמו EPS, FENDER אבל תמיד נשארתי לבסוף עם גיבסון.
מסה בוגי - תמיד עבדתי עם מרשל JCM 800 או JCM 2000. כשהיינו ב 2007 בלוס אנג'לס בטקס פרסי המוזיקה ללהקות עצמאיות, הופעתי עם Mesa Boogie RoadKing והתאהבתי בכל דבר הכי קטן שהמגבר הזה מוציא. לאחר מכן ניגנתי עם על Mesa Boogie Lonestar שהיה מדהים ולבסוף קניתי את ה Triple Rectifier.
אפקטים - מגיל 12 אני אוסף אפקטים, מחפש, חוקר. לכל פדאל יש את הסיפור שלו."

סיפור מיוחד על הגיטרה שלי:
"את ה-Les Paul Custom שאני מנגן עליה מצאתי בקליפורניה. להפתעתי גיליתי שהגיטרה יוצרה בתאריך יום ההולדת שלי באותה שנה."

FeelAbouT

2 תגובות:

  1. הכתבה ברמה עיתונאית גבוהה ביותר.אין עלייך אתה כתב המוסיקה הטוב בארץ.

    השבמחק
  2. מפתיע וכיף לשמוע. תודה.

    השבמחק