יום שבת, 18 ביוני 2011

ראיון #3: שילה פרבר

שילה פרבר עם האקוסטית F-260S של פנדר. צילום: שני קוג'מן

אחרי שני מוזיקאים גברים, הגיע הזמן לנציגות נשית מכובדת (ביותר) ברוק הישראלי - שילה פרבר. שילה התחילה את דרכה המוזיקלית אי שם בגיל 18, בין התיכון לצבא, ורק בגיל 29 (שנת 2003) הוציאה את אלבום הבכורה שלה - 'תתנהגי יפה'. שלוש שנים מאוחר יותר הוציאה את אלבום השני - 'מתוק שחור' ובשנת 2009 את אלבומה השלישי - 'פרח קיר'. לאחרונה הוציאה אלבום משותף עם הצ'לנית מאיה בלזיצמן (שגם אותה אני שואף לראיין בהזדמנות) - 'שילה פרבר - שרה אלתרמן'.

כשפניתי לשילה שתתראיין לבלוג, יצאתי מנקודת הנחה שהכלי העיקרי שלה הוא הגיטרה האקוסטית איתה היא חורשת את הארץ בהופעות, אך מסתבר שטעיתי - "אלא 4 אקוסטיות, גיטרה חשמלית, באס, גיטרה קלאסית, מגבר מנורות, קלידים, די הרבה אפקטים, מלודיקה ועוד כמה כלים קטנים ושטותיים". שילה, ספרי לנו את הסיפור.

"הסיפור היחיד שעלה על דעתי שאולי יכול לעניין מישהו מלבדי, הוא על גיטרה אקוסטית F-260S של חברת פנדר. אני כבר לא מופיעה איתה אבל היא עברה איתי כמה דברים. קצת לפני שיצא אלבומי הראשון 'תתנהגי יפה', גרתי אצל אבא שלי וקבעתי עם חברה שתבוא בלילה, תקרא לי מחוץ לחלון ואני אצא. לא רציתי שהיא תצלצל באינטרקום כדי לא להעיר את אבא שלי. בנוסף קבעתי עם החברה שגם לא תצעק 'שילה' אלא 'אמא' כדי שהשכנים לא ידעו שזאת אני ולא יוכלו לכעוס עלי שאני מקימה רעש בלילות.
ואכן באמצע הלילה, הייתי בחדר, ופתאום אני שומעת את החברה צועקת לי 'אמא'. זיהיתי מיד את קולה אבל זה שהיא קראה לי 'אמא' פתאום כל כך בילבל אותי שבדרך לחלון נפלתי על הגיטרה ושברתי אותה לשני חלקים נפרדים, ראש לחוד ומנגד גוף וצוואר ובתווך 6 מיתרים עקשנים.
למחרת הדביקו לי אותה ועם הגיטרה הזאת הופעתי את כל ההופעות הראשונות שלי - פעם בשבוע במשך שלושה חודשים ב'חדר של סבתא'. הגיטרה הזאת גם הוקלטה בשיר אחד בלבד - 'בוא כמו אורח' מתוך האלבום 'מתוק שחור'. דניאל סלומון שהפיק את האלבום ואני רצינו שם גיטרה אגרסיבית, והפנדר הזאת מאז שראשה נכרת הפכה להיות כל כך קשוחה ומרה, שלא לאמר מטקה, שהתאימה לנו בול.

מצרפת את השיר 'בוא כמו אורח', יש לו הפקה שלמה אבל מתחיל בגיטרה הזו לבד והיא גם מחזיקה את כל השיר על כתפיה."

2 תגובות: