יום שלישי, 14 ביוני 2011

ראיון #2: גיל לואיס


צילום: דין אהרוני

את גיל לואיס הכרתי דרך קבוצת מוזיקאיות שאני מכנה בתור 'קבוצת רימון - הבציר האיכותי'. לא מדובר בקרן פלס, איה כורם, מירי מסיקה ושות', אלא בעינב ג'קסון כהן, מיכל גבע, איה זהבי פייגלין (כל החתיכים אצלי) ועוד רבות וטובות שפרחו מזכרוני כרגע. לואיס מנגן בעיקר על גיטרה, אך תוכלו לראות אותו חוטא בבאס בהופעותיה של ג'קסון כהן ומקליט לא מעט ליינים בדיסקים שהוא מעורב בהם. בנוסף, מפיק ומנגן כגיטריסט במגוון הפקות ואלבומים: סמדר אקראי, כוכב נולד (אולי תזכרו אותו מהגמר האחרון) ותוכניות טלוויזיה נוספות, נעם נבו ואמנים נוספים. בפוסט הנוכחי נעסוק בענייני הגיטרות והפדאלבורד המסקרן. גיל, הבמה שלך!



"הסאונד שלי די בסיסי, נקרא לזה סאונד קלאסי. משהו בין סיקסטיז לאייטיז. אין לי יותר מדי מודיולטורים ואפקטים משוכללים. תכל'ס, אני לא ממש רואה בעצמי גיטריסט בהגדרה. לא מתוך איזה ענווה וצניעות (הלוואי והייתי צנוע), אלא כי אני לא החסיד הכי גדול של "גיבורי הגיטרה" ומוזיקה שמבוססת על גיטרות. בגלל זה החיפוש שלי הוא תמיד איך לשרת את השיר והזמר ומשם אני ניגש לגיטרה. ואני גם חייב לציין שאני לא טיפוס טכני במיוחד. לא מבין בסוגי עצים ופיקאפים ואלקטרוניקה. אני משתדל לסמוך על מה שאני שומע ולשפוט לפי זה. יש לכולנו נטיה לשמוע מוזיקה דרך העיניים, ואם למשהו יש לוק וינטאג'י אז הוא ישר נשמע לנו יותר מגניב. ולהפך.

מבחינת גיטרות, אני די אולד-פאשן. לא גיטרות נדירות מדי ולא חברות לא ידועות. יש לי גיבסון SG, גיבסון לס-פול, גיבסון ES65 (נפח מלא), פנדר סטראט, פנדר ג'אזמאסטר ואקוסטית גיבסון האמינגבירד (בפירוט בהמשך). כרגע אני די מאוהב בג'אזמאסטר, מנגן בעיקר עליה בהופעות. בטלוויזיה אני לרוב מנגן רק על הלס-פול או הסטראט. כי בסיטואציות האלה, עם לחץ הזמן וההתרגשות, אני מעדיף גיטרה שתשאר מכוונת ותהיה הכי ורסיטאלית והכי יציבה שאפשר, ושאני לא אצטרך להתעסק בשום דבר מסיח דעת. בהקלטות אני ממש מנגן על כולן, בהתאם לאופי השיר והתפקידים."

ביקשתי מגיל שיצלם לי את הציוד שלו (לא כמו חבר הקונגרס אנתוני וינר), והוא צילם את שלוש הגיטרות העיקריות שהוא משתמש בהן ביום-יום:

משמאל לימין: Fender Jazzmaster 66' reissue, Gibson Les Paul Standard, Gibson Herb Ellis ES-165

ולהלן רשימת כל הגיטרות:
Gibson Les Paul Standard
Gibson SG Special Faded with Paul Reed Smith P-90 Pickups
Gibson Herb Ellis ES-165
Fender Stratocaster American Standard with Seymour Duncan Tele Pickup
Fender Jazzmaster 66' reissue
Gibson Acoustic Hummingbird

לחבורה המכובדת הזאת מצטרפים המגברים: רולנד ג'אז קורוס משנות השמונים, פנדר דלוקס אמריקאי ועוד כמה מגברים קטנים להופעות.


ועכשיו נעבור לפדאלבורד הצנוע יחסית: "כמעט כל האפקטים שלי הם PiggyFX, פדאלים שבנה לי דני אברג'יל הגאון. נראה לי שאני אחד הלקוחות הותיקים והנאמנים ביותר שלו. תשאלו אותו אפילו. אני מאוהב בכל אחד ואחד מהם, ואם יקחו לי אחד מהם אני אמות (יש רופא בקהל?). יש לי קומפרסור, 3 אוברדרייבים, טרמולו ו-2 פאזים. אני מנגן עם שני דיליים, אחד קצר (איבנז מהאייטיז), שכמעט תמיד דלוק, ואחד שהוא טאפ-דיליי (ליין 6 אקו-פארק). באולפן יש לי עוד מלא פדאלים שלא יושבים לי בראק, כי הם לא עברו את הסלקציה הקפדנית. אני תמיד מנגן עם בוסטר וקומפרסור ככה שאין לי ממש סאונד קלין מלכתחילה. רמת הדרייב נקבעת לפי הדינמיקה שלי. כשאני מנגן חלש זה נשמע די קלין וכמה שאני לוחץ יותר, הגיטרה נכנסת ליותר דרייב."

אין BOSS אין דאגות (צילום: גיל לואיס)

פירוט פדאלבורד:

Peterson StroboStomp2 Virtual Strobe Tuner Pedal
בין פדאלי הטיונר היותר מוצלחים שיש בשוק (וגם עולה בהתאם). יכול לכוון בנוסף לגיטרה גם כינור, דוברו, גיטרת בס וכלי מיתר נוספים. אחד הדברים המיוחדים בו הוא שיש לו כניסת XLR ו-DI מובנה, המאפשר לחבר כלים אקוסטיים מבלי DI נוסף לטיונר.

DL10 Delay של איבנז
דיליי עתיק של איבנז, לא יקר יחסית ועם סאונד מעניין.

Zvex Mastotron
פדאל פאז. ספקטרום רחב ומגוון. שווה הצצה. ועוד דוגמא פחות משוחדת.

Line 6 Echo Park
מישהו אמר פעם שאם יש דבר ש-Line 6 טובים בו במיוחד, זה מודולציות. כנראה שהוא צדק. היתרון הגדול שלו נמצא בטאפ-טמפו המוצלח ובקומפקטיות בפדאלבורד. דגימות סאונד בשני חלקים: אחת, שתיים.

Lard Booster Piggyfx
פדאל בוסטר. ניתן לקנות אותו ברעש געש.

PiggyFX Custom Tremolo
PiggyFX Custom Compressor
PiggyFX Custom Overdrive X 2
PiggyFX Custom Fuzz

סיפור מיוחד על הכלי/אפקט/מגבר? אין לי ממש. חוץ מזה שגנבו לי פעם את כל האפקטים מהאוטו, ולכן אני ממליץ לאף אחד לא להשאיר ציוד בשום כלי רכב אף פעם.

5 תגובות:

  1. שונה בתכלית מהפוסט הראשון, אם כי עדיין נחמד.
    שים לב:
    שלוש הגיטרות, ולא 'שלושת הגיטרות'. "שלושת" זה לזכר בלבד.
    בנוסף, אם מדובר ב'דגימות': אחת, שתיים. ולא אחד שתיים.

    השבמחק
  2. מגניב!
    אהבתי. תמשיכו

    השבמחק
  3. אהלן טסט, יתוקן לאלתר. תודה.
    נ(ו)עה, גם תודה!

    השבמחק
  4. אחלה בלוג!

    יש סיכוי לברר איזה שרשרת אפקטים יש לסאונד המגניב של רן שם טוב...?

    השבמחק