יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

מדריך: חנויות כלי נגינה ותווים בברלין

צילום: טל סולומון ורדי

אחחח, ברלין ברלין. עיר משוגעת, עם היסטוריה ארוכה וכואבת, מלאה בתרבות, אתרים מעניינים, בירות ותחבורה ציבורית משוכללת. יש שם הרבה הרבה מה לראות, ובין היתר - מעט חנויות כלי נגינה ותווים. לעומת לונדון, פריז וניו-יורק - אין בברלין רחוב שלם של חנויות כלי נגינה, אלא כמה חנויות שגם ב-Google Maps לא ממש ניתן למצוא אותן. להלן הרשימה הכמעט מלאה + אתרים הקשורים לתחום.

Steinway Haus

חנות הפסנתרים הרשמית של Steinway בברלין. אמנם לא ריאלי לקנות שם פסנתר, אך בהחלט ניתן להתרשם מהמגוון ומחברות הבת של החברה הזאת.





Berlin Guitars.com

לצערי לא הספקתי להגיע לחנות הזו, אך יש הממליצים עליה בחום. סמוכה לתחנת הרכבת התחתית Nollendorfplatz.





Just Music


צילום: טל סולומון ורדי

החנות מאוד מזכירה את Sam Ash בניו יורק. מחולקת למיני חנויות שכל אחת מתמקצעת בתחום אחר - קלידים, הגברה, גיטרות חשמליות, גיטרות אקוסטיות, ספרי תווים וכו'. אין שם יותר מדי מציאות ורוב המחירים די דומים לארץ. מחלקות שאהבתי במיוחד - קלידים (היו שם כמה דגמים מיוחדים) והמגוון של האקוסטיות.





Musik Riedel

צילום: טל סולומון ורדי

מסוג החנויות האלה שאתה פשוט נכנס אליהן ובא לך להישאר כמה שיותר. בחנות יש מגוון אדיר של תווים לכל הכלים, ומחלקת כלי נגינה צנועה יחסית אך מהנה ביותר. בחנות יש 3-4 מוכרות חביבות שלא מציקות בכלל, ואפשר פשוט לשבת ולנגן (שם ניסיתי לראשונה גיטרה של מרטין והיה לי קשה לעזוב אותה). בנוסף, חובבי היוקלילי ימצאו שם מגוון די גדול ומגניב. בהחלט חנות מומלצת.

Cantus 139

חנות גדולה מאוד של תווים, יש שם לא מעט מציאות וגימיקים מוזיקליים (מצויין למתנות יום הולדת למוזיקאים). יש בחנות שתי מוכרות - אחת מבוגרת (בעלת החנות) ושניה צעירה יותר. שתיהן מקצועיות, חביבות ומדברות באנגלית. שימו לב שבגרמניה לא אומרים דו-רה-מי-פה-סול, אלא C-D-E-F-G. שווה הצצה!





The American Guitar Shop


לצערי לא הספקתי להיות בחנות הנ"ל. כשמה כן היא - תוכלו למצוא בה את כל המותגים האמריקאיים המוכרים: פנדר, גיבסון, בוס, מיוזיקמן, איבנז עוד.




Hansa Studio

מי מכם שחובב את אחת מהלהקות הבאות - R.E.M, U2 או דיוויד בואי ועוד רבים וטובים, ישמח לגלות שהמכנה המשותף שלהן הוא האולפן האגדי Hansa Studio. האולפן עצמו מכיל אולם ענק שאפשר להקליט בו בלייב. אמנם עמדתי שם בחוץ, אך אין ספק שאפשר לחוש מהוייב האדיר של המקום. ניתן לעשות סיורים מודרכים בפנים עם Fritz Musictours. המקום סמוך לתחנת הרכבת התחתית Potsdamer Platz.

צילום: טל סולומון ורדי

צילום: טל סולומון ורדי

ואיך אפשר בלי קצת תרבות לסיום... במסגרת הטיול לברלין, הלכנו למוזיאון כלי הנגינה הצמוד ל-Tiergarden. המוזיאון עצמו לא גדול במיוחד, הוא בן 2 קומות ודי מחניק. מי מכם שמנגן על קלידים ימצא את המקום כגן עדן אמיתי. מפסנתרים וצ'מבלו בני כמה מאות שנים, עוגב אחד גדול במיוחד, ועד לסינטים ואורגנים נדירים ביותר. הכל מהכל. הסברים על סוגי עץ, לכות, מנגנונים, מבנה הפסנתר והאבולוציה של הכלים.
במקרה נפלנו על מורה למוזיקה שהדגימה לקבוצה של כ-25 תלמידים על כל מיני כלים במוזיאון. בעיקרון - אסור לקהל הרחב לגעת. אם אתם מצליחים למצוא מישהו שמורשה להדגים - מצויין.

לגיטריסטים שבינינו יש בדיוק 6 גיטרות במוזיאון ולמתופפים - סט תופים אחד.

צילומים: טל סולומון ורדי









גיטרות:
Framus S360, שנות ה-70
Gretsch Nashville Chet Atkins Signature Guitar, 1978
Gibson ES-350, 1948
Hofner 459 Violin Guitar, שנות ה-60
Hoyer 5069 S Flying Arrow, שנות ה-80

גיטרת ג'אז מפלסטיק (לבנה), Maccaferri, שנות ה-60

לסיום, אין הרבה חנויות מוזיקה בברלין, לצערנו, אך כמה מהן בהחלט שוות הצצה לקוראי התווים שביניכם. אמנם הרוב בגרמנית, אך אפשר למצוא גם ספרים באנגלית. טיסה נעימה!

3 תגובות:

  1. אחלה פוסט :)
    ברשותך, תיקון קטן: בוס (מבית רולנד) ואיבנז הן חברות יפניות ולא אמריקאיות.

    השבמחק
  2. תודה לך על פרסום המאמר בנוגע לחנויות כלי נגינה הנמצאות בעיר ברלין שבגרמניה, זהו מעשה מאוד מועיל מצדך! סטגדיש דיש דיש

    השבמחק